Här sitter man idag utan tider att hålla reda på.
Ofrivilligt.
Tanken var att man på sin högra arm skulle haft en smartklocka och leka med.
Kan bara note ra att bolaget man beställt den från inte lyckades få den till mig i tid.
Eller överhuvudtaget.
Det hela började med en beställning, ett förköp.
Lovad leverans 15 december.
De skulle lägga med ett par hörlurar för ca en tusenlapp i priset.
Betalade min faktura på ca 4000:-, för att slippa krångel med faktureringsbolaget.
Och väntade spänt.
Ringer supporten den 16 och frågar var uret tagit vägen då jag via internet kan se att speditören mottagit en leveransorder.
De vet inget, men lovar att återkomma.
Inget svar. Ringer igen. dagligen.
Inga svar förrns den 22 då de konstaterar vad jag redan konstaterat.
Paketet är borta.
Den 23 får jag ett mail kl 15 att ordern makuleras och att jag får 500 till godo i deras shop nästa gång jag handlar.
Och att jag "snart" får tillbaka mina pengar.
Känns som att jag lånat ut mina pengar till sms låneränta men får betala kostnaden själv.
Dessa 500:- är hälften av vad hörlurarna som jag skulle ha fått med kostar.
Men jag slipper hålla reda på tider idag och ska ändå ta det lugnt ett par dagar nu.
Vilket i sig kan vara positivt.
Hoppas även ni kan varva ner och svip the word.